FÖDELSEDAG

  • LÖRDAG: konfirmation 9 - 12
  • SÖNDAG: fotbollscup samling 06:30
  • MÅNDAG: konfirmation 9 - 12
  • TISDAG: FYLLER ÅR! konfiramtion 9 - 12
  • ONSDAG: ska iväg någonstans, en hemlighet från familjen! 0.o

  • Hejsan, nu har tisdagen gått också, äntligen är jag fjorton år! Haha, när jag vaknade hade jag glömt av att jag fyllde år :S Jag vaknade och grämde mig över konfan, så hörde jag mamma och andrea komma "Ja må hon leva, ja må hon leva ..." Jag bara "OJ! Var det idag?" Haha, erkänn smart? Fick lite presenter sen var det konfirmation, säger inte mer än att vi fick en bibel. Kom hem och gjorde tårta - hallon och vaniljkräm i - smaskens! På kvällen kom några släktingar för att fira mig :D Janne alias datanörd hjälpte mig lite med en del program på datorn, väldigt tacksam :D
         Fick mycket fina presenter av både släkten och familjen, t.ex : En bok - "Cathys Bok", Hudkrämer, Tröja, Pengar, pärlset så man kan göra halsband, fotlänkar, armbandd.. orka räkna upp mer. Blev jätteglad!
         Har börjat läsa Cathys Bok, blev jätteglad när jag fick den eftersom jag sa att jag ville ha den för ett tag sen  :D Det är ingen vanlig bok, väldigt ovanlig om jag ska vara ärlig. Om jag ska scitera baksidan;


    Om du inte heter Emma, lägg ner den här boken och gå härifrån så ingen blir skadad!
         Emma - jag vet att det låter galet. Du (och mamma) kommer att undra vart jag tagit vägen, och när jag kommer tillbaka. Därför lämnar jag alla de här bevisen - om nånting skulle hända och jag INTE kommer tillbaka.
    Titta på allt i boken.
    Ring telefonnumren.
    Kolla hemsidorna.
    Men du får inte berätta för NÅGON om det, om du inte vill ut på för djupt vatten, som jag.
     Var inte orolig, Allt är okej (tror jag). Vem vet, kanske är det här början på ett nytt liv för mig. Det är i alla fall slutet på det gamla. Ring mig!

    Kram Cathy


    Bevisen finns i en plastficka på insidan av bokpärmen, det är allt möjligt. En servett med läppmärken och texten "See you on Tuesday!", Födelsebevis, Fotografier - både hela och sönderrivna, Brev, Teckningar, Visitkort, Diagnos från ett labb för celldelningar .. Jag kan hålla på länge om jag räknar upp allt! En del är datorskrivet men så har Cathy lagt till anteckningar lite här och var, man får vrida och vända på allt, man hittar telefonnummer. websidor och mailadresser. Bara för att JAG ska ringa dit! Erkänn att det låter som en rolig idé, man kan ringa till Cathys kompisar och skicka mail och fråga om allting. Ringa mobilnummer och gå in på hemsidor som hon på kluriga sätt angivit i bevisen. Boken är väldigt rolig att läsa också, det mesta är datorskrivet, men det finns handskrivna anteckningar och klotter jämte texten. Boken är rolig, för det är läsaren som gör allt! Säger ett ord: WOW!

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0