tjuvlyssnat.se

En kille ~20 kliver på bussen med två stycken påsar från systemet i handen. Busschauffören tittar misstänksamt mot hans åkkort - som antagligen är 'reducerat' - och hejdar honom.
Busschauffören: Hur gammal är du?
Killen: Jag är 19!
Busschauffören: Hur kommer det sig att du får handla på systemet?
Killen: För när de frågade sa jag att jag var 23...
Busschauffören brister ut i skratt och släpper förbi killen.


Två tjejer ~15 sitter på en buss och dricker öl. Efter ett tag börjar de sluddra och fnissa åt allt. Ännu lite senare:
Tjej 1 (skriker förskräckt): FAN, VI HAR BLIVIT BLÅSTA. DETTA ÄR JU BARA 3,5:OR!
Tjej 2 (besviket): Men jag som var så full.


Arvikafestivalen.

Tjej ~16 pratar med sin killkompis.
Tjejen: Asså, jag var på en bajamaja för första gången i mitt liv idag. Visste du att det inte går att spola?


Klockan är två på natten. Två tjejer, varav en är väldigt full, och en kille, alla ~20 sitter i en busskur.
Tjej 1 (sluddrandes): Du, jag måste säga en sak. Alltså, din pojkvän, han är så jäkla ful, han är ju helt dum i huvudet!
Tjej 2 (ganska surt): Han sitter bredvid mig för fan.
Tjej 1: Åh...

MAXI ICA, Blekinge

Två medelålders män går under tystnad och plockar ned diverse varor i kundvagnen. Båda bär glasögon och ser ut att vara högt uppsatta på sina jobb.
Man 1: Jag undrar hur många här inne som heter Morgan...

En småirriterad pappa ~38 är på väg mot toaletten med sin son ~7. De stannar vid dörren.
Pappan (surt och högt): Okej, samma regler som vanligt, inga händer i toalettstolen!


En mamma ~35 och hennes dotter ~10 har handlat en massa godis och står i kassakön. En man ~60 kommer och ställer sig bakom dem.
Mannen: Oj oj oj, så mycket godis! (Han blinkar mot flickan med ena ögat) Ska du äta allt det där själv, flicka lilla?
Flickan (fräser argt): Och vem tror du att du är? Min tandläkare, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0