hahaah

jag stod i mål på träningen idag , det var kul.
första gången på några månader , tror jag.
det fick mig att tänka, vilka roliga tankar man hade när man var liten, alltså!
för er som inte fattat det så är jag fotbollsmålvakt , och har alltid varit det, haha.
målvakter ropar , mycket. "bra lina!" "kolla matilda!" "fia är friiii!" "nu sätter vi den, tjejer!"
jag tänker mycket när jag står i mål , och sjunger ibland.
kloka taknar susar förbi, men det jag kommer ihåg mest är från när jag var liten;
jag tänkte att "tänk om jag ropade: bra lina! och så är det någon i det andra laget som heter det?
tänk om den personen blir extra taggad bara för att jag hejar på henne nu? fast det var ju inte hon jag menade!
tänk om hon går upp och gör mål nu, bara för det?" o.s.v.
därför var jag ibland tvungen att tänka länge innan jag vågade ropa något , så att motståndarna säkert inte skulle ta åt sig.
hhahaha, tänk vilka beymmer man hade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0