du är snäll :)

hej jag heter jenny och är dålig på att uppdatera min blogg. Så är läget just nu, någon som känner igen sig? Jag har tänkt på en sak, på torsdag har vi prov i svenska, grammatik - alla 9 ordklasserna, i och för sig står det i vårt häfte att man ska skriva tal upp till tolv med bokstäver vilket jag inte gjorde nyss (nummer nio). kan ni ordklasserna? Kan du det sista P:t? jag vet vill bara testa dig lite XD
S -ubstantiv
V -erb
I -nterjektioner
R -äkneord
K -onjumktioner
A -djektiv
P -ronomen
P -
A -dverb
om du inte märkt det blir det ordet SVIRKAPPA .__.

DAGENS TOPPEN: jag lade märke till dig :)
DAGENS BOTTEN: du lade inte märke till mig :C 

Kommentarer
Postat av: Lina :)

woow ja vet!! Prepositioner e de rätta svaret! hihi kan något för en gångs skull!! =)

2008-01-29 @ 19:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0