peace & love 2008

har som sagt varit på festival i borlänge ;D tänkte berätta lite, haha. bilder kommer nog senare

måndag: jag och hanna åkte ner till törestorp, tror jag det hette, det ligger iaf i småland, där markus bor. sov över där.

tisdag: jag, hanna och markus åkte upp till borlänge, en ganska rolig resa faktiskt! haha, mycket skratt, kan jag lova. menmen, detta är kanske inte så intressant?

onsdag: va på festivalen, eller det var sista temadagen, artisterna började spela på torsdagen, det är där jag har mest att berätta, så hoppar dit direkt ;)

torsdag: FESTIVAL! det var lite coolt faktiskt, för festivalen låg mitt i stan, på asfalt! Fanns massor av typ matstånd, och typ "reklamstånd", om ni fattar? med tävlingar och sånt ;) och det fanns nio stycken scener, ganska mycket faktiskt! artisterna började inte spela förrän klockan fyra på eftermiddagen, så det var slut ganska sent - vilket betöd att solen gick upp när vi åkte hem, lite konstigt xD
det var väldigt roligt att kolla på alla människor, jag fattar inte att en del inte skäms över hur de ser ut, och hur en del klarar av sig själva. Shit va jobbiga människor det fanns där! men det var roligt ;)

(x) jason mraz - i love him! det var typ största anledningen att jag ville dit, han är så otroligt bra! JAg fattar inte hur BT kunde såga honom så, flera tusen personer (eller något...) sjöng med i nästan alla låtar, och när han spelade "i'm yours" var det nog ingen som vaar tyst! Vi stod nästan längst fram, vilket betyder att jag hade stora andningssvårigeter, pust! För att stå så långt framme var vi på plats vid scenen cirka en timme innan han började spela, då han i även se slutet på amanda jenssen.
(x) amanda jenssen - jag kan inte påstå att jag gillar hennes låtar och så direkt, allt låter likadant, känns det som menmen. Hon var otrolig på det här med att prata mellan låtarna, och hon hade bra scennärvaro, eller vad man kallar det, kan det vara eftersom hon faktiskt var bafota? Hon fick dessutom hela publiken att sjunga "ha den äran".
(x) miss li - om man kunde koppla bort att hon hade en stor rosa klänning med stora kjolar till brunt hår med rött ilägg, vilket gjorde att hon liknade en gris, och istället lyssna på musiken var det riktigt bra! tyvärr låter de flesta av hennes låtar likadant, också.
(x) markus krunegård - inget för mig, och vi konstaterade att hans frisyr var en blandning av adams i eva&adam när de gick i typ fyran, och magnus carlssons för några år sedan - usch!
(x) the hives - de är så himla coola! sångaren (kommer inte ihåg vad han heter..) var överallt! Klättrade upp på scenens bjälkar som stödde upp "väggarna", satt på högtalarna, hoppade, studsade, låg ner... jag tror nu förstår. De var i varje fall väldigt häftiga, och jag älskar verkligen låten "main offender"!
(x) manu chao - en del kallar honom tydligen för gud, om ni ville veta. Han var verkligen energisk! Jag vet inte vad jag ska kalla hans musikstil, men typ något-reggae-soul-liknande, och alla stod och dansade, det gick verkligen inte att stå still!
(x) mando diao - jag gillar verkligen det bandet, de är så himla coola! måste verkligen lyssna mer på dom ;)
(x) sahara hotnights - allt låter likadant här också, lite skrikigt och så, men de är ganska häftiga, det är ju inte jätteofta tjejband slår igenom "/
(x) petter - han var först ut på hela festivalen så alla skulle ju se honom, han drog dessutom igång lite tidigare så folk kom spingande från alla håll eftersom de inte väntat sig att han skulle börja redan. Jag höll på och bli nersprngen flera gånger, det va ju likså några hunra människor som sprang förbi! Hela borlänge skakade!

Har säkert glömt någon nu, men det va iaf några jag såg ;) och de va inte så dåliga som mina rescensioner låter, men av någon anledning är det lättare att ´kommentera negativt, varför?! bilder kommer nog senare, imorgon eller något! Älska peace and love :D

Uppdatering:
(x) in flames - lätt häftigaste showen! Eld och explosioner vare här ja! och inte nog med det, deras musik är riktigt, rikg´tigt bra med! Jag älsakr dom ;D


Kommentarer
Postat av: Annie

låter som du haft en superbra helg, eller dag eller vad man nu ska kalla det, haha! :)

2008-06-29 @ 21:12:13
URL: http://annienilsson.blogg.se/
Postat av: lina

howlin' pelle heter sångaren i the hives

2008-06-29 @ 22:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0