jenny listar veckans hetaste assocearer; kryckorna och knäskyddet!

nej,jag har inte dött eller något, är bara lite mer defekt än förra gången jag bloggade.
the reason?

jag har vridit knät ur led igen!

nästan så att det är värt en liten applåd,hörrudu!
i alla fall, the story goes like this; [torsdag 13/8-09] intet ont anande (förutom ett lätt tryck över tinningarna i form av huvudvärk), gav jag mig upp till högvalla för fotbollsmatch mot alingsås.
me and some guys from school sjöng "living next door to Alice" (kvarleva från onsdagskvällen) för full hals, tills vi delat upp laget i två delar - de som sjöng med, och de som blev smått irriterade,suckade,himlade med ögonen och sa "vaf*n är det för j*vla låt?!".
det började regna lite lätt, sisådär tjugosjuhundratusen miljarders biljoner per kvadratmeter och minut när vi värmde upp, och sen ställde jag mig i mål för att få lite personal uppvärmning av carro, och vad händer?

jenny går åt sidan, glider lite med benet i det våta gräset, vrider benet och pressar knät nedåt.
klick!

(plats för skrik och tårar)

carro: vad hände?!
jag: jag vred knät ur led igen!
carro: eh..eh...jag hämtar någon!
jag: ja,hämta danne!
carro: eh..jag hämtar någon då!
jag: JA! HÄMTA DANNE!
carro: okej,jag hämtar honom!

the story continues; mamma kom precis upp till högvalla, kommer småspringande över planen till mig och tar sig in i ringen av spelare + tränare + marina och jag stödjer mot henne ut från plan. mamma sjuksköterska lindar knät och jag tar mig (mirakulöst) runt till avbytarbåset och kollar på matchen som just börjat.
matilda h fick hoppa in i mål istället för mig, och ellen som hade träning fick ersätta matilda.

väl hemma har jag fått damma av kryckorna som stått sen sportlovet då jag vred knät första gången, och tagit på mig min ortos (ett slags knäskydd som håller knäskålen på plats). lyckat.

Kommentarer
Postat av: caroline

ja jag är lite pinsam ibland :P +att jag fick lite panik!!

2009-08-17 @ 11:49:24
URL: http://levdittliv-caroline.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0