ett ord, många innebörder.

och nu menar jag inte stegen som man klättrar på eller de korta, snabba stegen du tar när du har bråttom, jag menar inte heller banan som i frukten apor äter eller banan man spelar golf på.

     nejnej! det jag snackar om är hur många skilda saker ett och samma ord kan betyda, även om det fortfarande betyder samma sak, knepigt va?
     men ta till exempel JAHA.

  -   jaha? som i jaha-hur-menar-du-nu...?
  -
   jaha? som i jaha-som-om-jag-bryr-mig....
  -
   jaha! som i  jaha-nu-fattar-jag!
  -
   jaha! som i  jaha-nu-är-det-kört..
  -
   jaha? som i jaha-berätta-mer!

     problematiken i det hela: msn-konversationer, sms och andra textmeddelanden utan några betoningar, missförstånd? oh yeah. tänk ett steg längre nästa gång, gott folk!

     got it?

Kommentarer
Postat av: Just Picture It ?!

svar: OH, ältligen! :D äntligen en som älskar jason lika mycket som jag :D shit, nu blir jag grymt avundsjuk :D var/när/hur? ;) haha.

puss!

2009-02-21 @ 13:24:04
URL: http://justpictureit.blogg.se/
Postat av: Fia-Lisa

hahah,,,du har lustiga funderingar kära vän men jag lovar att uttrycka mig bättre ;)

2009-02-22 @ 16:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0