min knäskål sitter fel.

ont va? ja.
nej, det är inte så farligt, faktiskt! läkaren sa att den sitter ungefär 95% rätt, så det är ju nästan perfekt, haha.
vad sägs som att jag tar om från början? låter bra!

i onsdags åkte jag skidor för första gången, jag vurpade och vred mitt vänstra knä ur led.
gjorde inget speciellt sen, mamma lindade knät (mamma är sjuksköterska :P) och jag hoppade runt på ett par kryckor som vi hade hemma, haha.
jaja, i måndags hade jag i alla fall tid på vårdcentralen, efter att den j*vla doktorn torterat mig med att trycka det hårdaste han kunde där jag hade som mest ont, samtidigt som han bad mig att slappna av, HUR LÄTT ÄR DET på en skala från ett till tio?! typ minus tio.
han skickade i alla fall vidare mig till borås på röntgen, jag röntgade knät i fyra vinklar och fick sen sätta mig på akuten och vänta på ortopedläkaren. happ, sagt och gjort, satt där ett bra tag, fick komma in på ortopedavdelningen och vänta i ytterligare en timma, sen fick jag prata med ortopedläkaren.
då han fick veta att jag vridit knät ur led ville han ta en bild till, så det var tillbaka till röntgen som gällde, senare till ortopedavd. igen. han konstaterade att knäskålen satt till 95% på rätt plats, det var ju kul att höra.
jag skulle boka en tid med ortopeden så fort jag kunde så skulle jag gå till honom, och att jag ska tillbaka till lasarettet för att kolla upp knät om två veckor.

så, igår var jag hos ortopeden, jag fick ett slags knäskydd som har en kudde som trycker på ena sidan av knäskålen så att den sitter på plats. det skyddet ska jag ha på mig hela tiden (tjaa, inte i duschen eller när jag sover då...) i två veckor framåt.
sen ska jag ju tillbaka till läkaren och börja träna upp musklerna kring knät hos en sjukgymnast.
that's it! det låter nog värre än vad det är, men det gör ont iaf. haha!
men knät är mycket bättre! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0