stomache

stomach + ache = stomache.
wow, jag har uppfunnit ett nytt ord!
och för er med lite sämre engelska eller som helt enkelt inte förstår vad mage + värk/knip blir, så betyder det magvärk.

och på tal om ordet värk...
ordet VÄRK är när man har ont, när det värker någonstans.
ordet VERK däremot, det är något du skapat (ett alster), till exempel en bok, det är ditt verk. ett konstverk!
du kan alltså INTE ha träningsverk, mensverk eller huvudverk.

punkt? nejnej.

värk och verk är inte de enda (eller är det ända?) orden jag stör mig på när folk använder fel HELA tiden.
ENDA - det är från ordet EN, t.ex. så finns det bara EN ENDA kaka kvar i kakburken.
ÄNDA - det är antingen ett annat ord för rumpa, röv, stjärt (kalla det vad du vill! hehehe), eller så är det slutet på något, t.ex. så har ett rep två ÄNDAR. man kan också säga att jag sprang ÄNDA till andra sidan byn.

så, vad är slutsatsen?
att det inte finns en enda själ som kan skilja på de här orden ger mig huvudvärk, och nu när ni läst, och förstått, detta verk så vill jag inte höra en enda som säger att det finns en ända i kakburken.

Kommentarer
Postat av: Jennifer Kivinen

Svar: Tack så hemskt mycket :) Men om jag ska vara ärlig, så har jag faktiskt ingen systemkamera, utan en helt vanlig kompaktkamera med långzoom bara. Men jag ska köpa en snart. Men om du ska ha en billig och någorlunda bra systemkamera kan du kanske kolla på NIKON D40 eller kanske en Canon EOS 1000D? :)

2009-05-19 @ 08:09:02
URL: http://jenniferkivinen.blogg.se/
Postat av: Linnea

fast det kan ju finnas en ända av ett rep i kakburken :)

2009-05-19 @ 15:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0